Ο κατάλληλος επενδυτής – συνεταίρος

Οι καλύτεροι επενδυτές θα σας βοηθήσουν να χτίσετε την επιχείρησή σας ενώ οι λάθος επενδυτές θα σας κταστρέψουν, ιδιαίτερα αν εξασφαλίσουν και θέση στο διοικητικό συμβούλιο

 

.
Πώς θα ξέρετε ότι βρήκατε τον κατάλληλο επενδυτή
Δεν είναι μόνο τα χρήματα
Η εξασφάλιση χρημάτων από επενδυτές είναι σαν τον γάμο. Παίρνετε το ρευστό και δεσμεύεστε βάσει συμβολαίου για κάτι που μπορεί να είναι για πάντα. Αν αποδέχεστε αυτή την αναλογία, μπορείτε να θέσετε το ερώτημα και διαφορετικά: «Πότε είναι η καλύτερη στιγμή για να παντρευτώ – προτού ή αφότου βγω με τους υποψήφιους μνηστήρες;». Όλοι ξέρουμε την απάντηση: αφότου έχετε περάσει από τη διαδικασία των ραντεβού.

Το ίδιο ισχύει και για τη σχέση σας με τους επενδυτές. Ας πούμε ότι θα χρειαστείτε κεφάλαιο σε ένα ή δύο χρόνια. Αυτό που θέλετε είναι να αρχίσετε να «βγαίνετε ραντεβού» τώρα, προτού χρειαστείτε τα λεφτά. Το κλειδί δεν είναι το ρευστό, αλλά το να το λάβετε από τους κατάλληλους ανθρώπους.

Οι καλύτεροι επενδυτές θα σας βοηθήσουν να χτίσετε την επιχείρησή σας ενώ οι λάθος επενδυτές θα σας καταστρέψουν, ιδιαίτερα αν εξασφαλίσουν και θέση στο διοικητικό συμβούλιο. Εφόσον θα ξοδεύετε πολύ χρόνο μαζί τους, θέλετε οι αξίες, το στυλ και οι φιλοδοξίες τους να ευθυγραμμίζονται με τις δικές σας. Θα κληθείτε να τους εμπιστευτείτε και να βασιστείτε σ’ αυτούς, και θα σας συμπαρασταθούν ως σύμμαχοί σας και μέντορες.

Για να είστε σίγουρος ότι εντοπίσατε τον κατάλληλο επενδυτή, καταρχήν βεβαιωθείτε ότι αυτός γνωρίζει τον επιχειρηματικό σας κλάδο διεξοδικά. Συνήθως, οι επενδυτές θα σας πουν αυτό που θέλετε να ακούσετε, ιδιαίτερα αν η επιχείρησή σας έχει προοπτικές. Και μπορεί να αγαπούν πραγματικά τον κλάδο σας και να λατρεύουν το προϊόν σας. Κατανοούν όμως τον χώρο στον οποίο πρόκειται να δραστηριοποιηθείτε, και τις ιδιαιτερότητές του;

Παράλληλα, πρέπει να είστε σίγουρος ότι ο επενδυτής συμμερίζεται τις αξίες τις δικές σας και της επιχείρησής σας. Ας υποθέσουμε ότι η επιχείρησή σας παράγει είδη αθλητικής ένδυσης. Αν για σας είναι σημαντική η προστασία της υγείας των καταναλωτών, ή η ευημερία των εργαζομένων σας, ή η αρτιότητα της εφοδιαστικής σας αλυσίδας, το ίδιο θα πρέπει να συμμερίζεται και ο επενδυτής σας. Αν οι αξίες σας δεν συμβαδίζουν, θα αποδειχθεί εξαιρετικά δύσκολο να κατανοήσει ο ένας τους στόχους του άλλου.

Τέλος, προσπαθήστε να πάρετε και μια γνώμη από άλλους επιχειρηματίες που ήδη βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο του υποψήφιου επενδυτή σας. Αυτοί θα σας πουν την αλήθεια γύρω απ’ το πώς είναι να δουλεύει κάποιος μαζί του. Ταυτόχρονα, επιδιώξτε να γνωρίσετε και τους συνεταίρους αυτού που ηγείται του επενδυτικού σχήματος. Μια τέτοια επαφή θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε την κουλτούρα των μελλοντικών σας συνεργατών και το κατά πόσο μπορούν αυτοί να συντονιστούν με τις δικές σας προτεραιότητες.

Πηγή: Fortune Greece  και  jobfind.gr / 18/07/2016

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s