Έκθεση τεχνολογίας Βαρκελώνης: ρολόγια, γυαλιά, virtual reality: ” δεν είναι μόνο παιχνίδια”

 

 Ρολόγια, γυαλιά, virtual reality: «παιχνίδια» ή κάτι περισσότερο; Μιλάμε για τους πρωταγωνιστές της έκθεσης στη Βαρκελώνη και σε όσα περίπτερα υπήρχαν ευκαιρίες δοκιμής νέων συσκευών με αυτά τα χαρακτηριστικά δεν έπεφτε καρφίτσα. Και οι τρεις αυτές κατηγορίες, με αιχμή τον πανζουρλισμό που προκαλεί η ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά της Εικονικής Πραγματικότητας στο πεδίο, κυρίως, της ψυχαγωγίας, προσφέρουν στο κοινό νέες, συναρπαστικές εμπειρίες. Ας κρατήσουμε αυτό, προς το παρόν, γιατί έχουμε ανοίξει την πόρτα σε τεχνολογίες με εφαρμογές σε πολύ περισσότερες περιοχές της ανθρώπινης δραστηριότητας, από την ιατρική έως την εκπαίδευση.

 

Στα περίπτερα όπου δινόταν η ευκαιρία δοκιμής νέων συσκευών εικονικής πραγματικότητας δεν έπεφτε καρφίτσα!

 

Και μετά το smartphone, τι; Απολύτως τίποτα.

Ευτυχώς ή δυστυχώς. Ή, για να το πούμε με πιο απλά λόγια, δεν έχει και τόσο μεγάλη σημασία. Οχι, λοιπόν, δεν φαίνεται στον ορίζοντα κάτι άλλο πέρα από αυτό που κρατάμε ήδη στα χέρια μας. Η πρώτη γενιά έξυπνων τηλεφώνων είναι η βάση πάνω στην οποία «χτίζονται» όλα όσα θα αλλάξουν και πάλι τη ζωή μας.

Και ποια θα είναι η επόμενη μεγάλη επανάσταση της τεχνολογίας;

Το 5G ή αλλιώς η «τέταρτη βιομηχανική επανάσταση», ένας νέος, συναρπαστικός κόσμος απόλυτης ψηφιοποίησης της κοινωνικής και οικονομικής ζωής. Με το 5G η έννοια της διασυνδεσιμότητας αποκτά νέο περιεχόμενο με χρονικό ορίζοντα το 2020, αφού, ανάμεσα σε άλλα, θα μεταμορφώσει τα δίκτυα σε συντονιστικές πλατφόρμες και θα ανοίξει το δρόμο για νέα επιχειρηματικά μοντέλα και δημιουργία αξίας, θα ενσωματώσει υφιστάμενες τεχνολογίες (π.χ. σταθερή, κινητή, δορυφορική κ.λπ.). Επομένως, δεν μιλάμε απλώς για το επόμενο βήμα (από το 3 στο 4, από το 4 στο 5, κ.ο.κ.), αλλά για κάτι ασύγκριτα μεγαλύτερο και πολύ πιο επαναστατικό.

Τι είναι το «Internet of Things» και πώς θα επηρεάσει τη ζωή μας;

Συνοπτικά, η ανάπτυξη και η καθιέρωση του 5G χτυπάει την πόρτα του λεγόμενου «Internet of Things» (ΙοΤ, Διαδίκτυο των Πραγμάτων), ένα νέο περιβάλλον στο οποίο κάθε είδους συσκευές (από το ψυγείο και τον κλιματισμό μέχρι το κιβώτιο των ταχυτήτων στο αυτοκίνητό μας) θα έχουν σύνδεση με το ίντερνετ. Δεν μιλάμε, λοιπόν, μόνο για πολύ υψηλότερες ταχύτητες διακίνησης δεδομένων, αλλά και για μεγαλύτερο εύρος χωρητικότητας των δικτύων προκειμένου να υποστηρίξουν την ταυτόχρονη λειτουργία ενός πολύ μεγάλου αριθμού δικτυωμένων συσκευών.

Πώς θα φτάσει το διαδίκτυο παντού;

Τόσο η Google με το πρότζεκτ «loon» όσο και η Facebook με τα internet drones στοχεύουν στη μεγαλύτερη δυνατή κάλυψη σημαντικών περιοχών του πλανήτη που για διαφορετικούς λόγους (γεωγραφικούς, οικονομικούς) δεν έχουν πρόσβαση στο ίντερνετ.

Ειδικά αερόστατα θα σχηματίζουν ένα δίκτυο σε μεγάλο υψόμετρο, με το οποίο θα συνδέονται επίγειες κεραίες, και έτσι η πρόσβαση στο διαδίκτυο θα γίνεται πιο εύκολη και γρήγορη από ποτέ. Τα αερόστατα θα κινούνται στη στρατόσφαιρα της Γης, δηλαδή σε ύψος 20 χλμ. από την επιφάνειά της, 10 χλμ. ψηλότερα από το χώρο όπου πετούν τα αεροπλάνα. Στη στρατόσφαιρα επικρατούν ρεύματα αέρα με κατεύθυνση από τη δύση στην ανατολή, τα οποία μπορούν εύκολα να κατευθύνουν τα αερόστατα γύρω από τον πλανήτη.

Αντίστοιχα, τα internet drones της Facebook θα τροφοδοτούνται από ηλιακά πάνελ και θα μπορούν να πετούν για μήνες, εκπέμποντας ευρυζωνικό ίντερνετ σε περιοχές που το χρειάζονται.

Υπάρχει κάποιο «ειδικό» κοινό όπου στοχεύουν οι τεχνολογικοί κολοσσοί;

Μην το πάρετε κατάκαρδα όσοι έχετε πατήσει τα 35, όμως όλοι δουλεύουν για τη γενιά που γεννήθηκε με ένα κινητό (ή ένα τάμπλετ) στο χέρι, συνοπτικά μετά το 1990. Οσοι έχουμε αναμνήσεις από την προ-ίντερνετ εποχή απλώς δεν υπάρχουμε.

Αν λοιπόν παραπονιέστε ότι δυσκολεύεστε να διαβάσετε σε ένα smartphone ή να απολαύσετε ένα καλό βιβλίο στο τάμπλετ, ξέρετε σε ποια κατηγορία ανήκετε.

Κάτω από το πρίσμα, το μικρό μέγεθος κερδίζει διαρκώς έδαφος έναντι των μεγαλύτερων συσκευών και όλο το ενδιαφέρον των εταιρειών είναι να κάνουν τις μικρές συσκευές όλο και πιο ελκυστικές τόσο εμφανισιακά όσο και τεχνολογικά.

ΠΗΓΗ: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s