Η εμπορική ναυτιλία.Υπερόπλο της οικονομίας μας

 

 

Τα «ξύλινα τείχη», αν χρησιμοποιηθούν σωστά μπορούν να συμβάλουν στη σωτηρία της χώρας.Αφού,τώρα, είναι χαλύβδινα και παρόντα στις θάλασσες όλου  του κόσμου.

Τα «ξύλινα τείχη» Η ναυτιλία ποντοπόρα και ακτοπλοϊκή αποτελεί βασικό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας. Η ιδιωτική πρωτοβουλία έχει την ευθύνη για την ανάπτυξή της, όμως τίποτα δεν μπορεί να γίνει χωρίς την κρατική συνεργασία και εδώ πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση.

Η οικονομία στη μισή Ελλάδα επηρεάζεται από τη ναυτιλία, αν λάβουμε υπόψη την συμβολή της στο εισόδημα και την απασχόληση των νησιών και των περιοχών της στεριάς που διαθέτουν λιμάνια. Ο τουρισμός σε μεγάλο βαθμό στηρίζεται σε αυτή και όλοι το γνωρίζουμε.

Παρουσιάζουμε τα πιο κάτω εντυπωσιακά στοιχεία που αφορούν στην ποντοπόρο ναυτιλία μας που προέρχονται από την Εθνική Στατιστική Αρχή και από την ΤτΕ και τα οποία είναι, εν πολλοίς, άγνωστα.

• Ο ελληνικός εμπορικός στόλος είναι πρώτος σε ολόκληρο τον κόσμο. Με το κινέζικο δεύτερο, μακράν.

• Τα πλοία ξηρού φορτίου ελληνικής ιδιοκτησίας αποτελούν το 18,3% του αντίστοιχου παγκόσμιου στόλου.

• Τα δεξαμενόπλοια ελληνικής ιδιοκτησίας αποτελούν το 17,8% του αντίστοιχου παγκόσμιου στόλου. • Το ναυτιλιακό συνάλλαγμα ανήλθε για το έτος 2010 σε 15,4 δις ευρώ (αύξηση 13%). Ξεπερνάει κατά πολύ το τουριστικό (9,4 δις ευρώ) και υπολείπεται ελάχιστα αυτού των εξαγωγών (17,1 δις).

• Αύξηση του δανείου των ελληνικών τραπεζών προς την ναυτιλία κατά 10% οδηγεί σε αύξηση των εισροών κατά 6,4%.

• Τα κεφάλαια που επενδύθηκαν από τις ναυτιλιακές εταιρίες το 2010 ήταν αυξημένα κατά 48%.

• Το πρώτο επτάμηνο του 2011, οι Έλληνες επένδυσαν 12 δις δολάρια, οι Κινέζοι 3,4!

• Κατά την τελευταία δεκαετία εισέρευσαν στην χώρα μας 140 δις ευρώ ποσό που αντιστοιχεί στο 50% του δημόσιου χρέους του έτους 2009 (280 δις).

• Το πιο πάνω ποσό των 140 δις είναι πέντε φορές μεγαλύτερο από τα ποσά που εισέπραξε η χώρα από τα κοινοτικά πλαίσια και το ΕΣΠΑ, συνολικά, την αντίστοιχη περίοδο.

Τα στοιχεία μιλούν μόνα τους. Οι εισροές της ναυτιλίας είναι τεράστιες και μπορεί να αυξηθούν, μετά βεβαιότητας, με την άσκηση της κατάλληλης πολιτικής. Είδαμε τι μπορεί να αποδώσει μικρή αύξηση των δανείων. Πρόκειται για τομέα της οικονομίας μας που, μαζί με τις εξαγωγές και τον τουρισμό, μπορεί να φέρουν θετικό πρόσημο την ώρα που όλοι οι υπόλοιποι βυθίζονται στην ύφεση.

Η ποντοπόρα ναυτιλία είναι ο μόνος τομέας που έχει προσβάσεις και μπορεί να «ψαρεύει» σε όλες τις περιοχές του πλανήτη που παρατηρείται ανάπτυξη, ενώ παράλληλα με την εμπειρία και την παράδοση που διαθέτει, ξεπερνάει τις διεθνείς οικονομικές κρίσεις χωρίς να πλήττεται από αυτές. Αυτόν τον τομέα πρέπει να στηρίξουμε και να αξιοποιήσουμε. Ίσως μας ξελασπώσει!

Κι ενώ η ποντοπόρα είναι «η κότα που γεννάει τα χρυσά αβγά», που αποδίδει δηλαδή μετά βεβαιότητας, η ακτοπλοΐα πνίγεται στα προβλήματα. Απαρχαιωμένη νομοθεσία, ακριβά καύσιμα, μείωση επιβατηγού κοινού λόγω κρίσης, αδυναμία τραπεζικού δανεισμού, ένταση στις σχέσεις με τους εργαζόμενους.Εδώ τα οικονομικά κέρδη είναι έμμεσα: . Συμμετοχή στην αλυσίδα των logistics, προσφορά εργασίας σε θαλασσινούς και στεριανούς.  Η κρατική μέριμνα πρωτίστως πρέπει να λύσει τα εργασιακά θέματα, ενώ οι έλληνες ναυτικοί να συνειδητοποιήσουν πως οι στεριανοί που συνεργάζονται με την ακτοπλοΐα, είναι σύμμαχοι και όχι αντίπαλοί τους, αφού δε θα υπήρχε ακτοπλοΐα χωρίς επίγεια υποστήριξη.

Νιώθουμε περήφανοι όταν δημοσιεύονται τα στατιστικά στοιχεία, που φέρουν σταθερά τον ελληνικό εμπορικό στόλο ως τον μεγαλύτερο στον κόσμο. Το θέμα δεν είναι απλά συναισθηματικό. Αυτά τα μεγαθήρια που κυκλοφορούν στους ωκεανούς και τα λιμάνια, στις πέντε ηπείρους, μαζί με τους ιδιοκτήτες τους μπορεί να ενταχθούν σε ένα λόμπυ που θα προβάλλει και θα επιβεβαιώνει το δυναμισμό και γιατί όχι την αξιοπιστία της χώρας μας. Η ελληνική ναυτιλία έχει μια ιστορία 3.500 χρόνων, γεμάτη επιτυχίες.

Αν το πιστέψουμε και αν το παλέψουμε, τα”ξύλινα τείχη” θα σώσουν για μια φορά ακόμη την Ελλάδα

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s