Προώθηση κρασιών και οινοτουρισμού στην Κίνα

kokkino-krasi-stafulia

Το Δίκτυο Οινοποιών Κρήτης (Wines of Crete) πραγματοποίησε αποστολή στην Κίνα με σκοπό την προώθηση του κρητικού κρασιού στην κινέζικη αγορά. Για το λόγο αυτό διοργάνωσε τρεις εξειδικευμένες παρουσιάσεις (master class) που απευθύνονταν σε επαγγελματίες του κρασιού αλλά και οινόφιλους καταναλωτές. Η παρουσίαση έγινε από τον οινοπαραγωγό Αντώνη Ντουράκη και την χημικό του κτήματος Λυραράκη, Μυρσίνη Αρχοντάκη. «Ήταν η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που το Δίκτυο Οινοποιών Κρήτης ταξίδεψε στην Κίνα. Προσπαθούμε μέσα από αυτές τις συναντήσεις να έρθουν σε επαφή οι ενδιαφερόμενοι εισαγωγείς και εκπρόσωποι των καταστημάτων λιανικής με τους ίδιους τους οινοποιούς μέλη του Δικτύου για να κλείσουν τις εμπορικές συμφωνίες», δήλωσε σε συνέντευξη στον ΑγροΤύπο η κ. Μυρσίνη Αρχοντάκη.

Πότε και που έγιναν οι παρουσιάσεις των κρητικών κρασιών;
Τα τρία master class έγιναν στις 3-11 Ιουνίου 2015, στην πρωτεύουσα της Κίνας στο Πεκίνο, στην Σανγκάη και στην Σενζέν. Την παρουσίαση υποστήριξε ο πολύ γνωστός εκπαιδευτής – σύμβουλος της Κίνας Mr. Wei, γνωστός και ως Putao Jiu Xiao Pi. Συμμετείχαν περίπου είκοσι οινοποιεία από την Κρήτη. Η παρουσίαση στο Πεκίνο ήταν ανοικτή στους καταναλωτές, ενώ στη Σαγκάη και στην Σενζέν ήταν μόνο για τους επαγγελματίες του κλάδου.

Οι Κινέζοι έχουν βάλει στις διατροφικές του συνήθειες την κατανάλωση κρασιού;
Παραδοσιακά η κουλτούρα τους δεν περιλάμβανε την κατανάλωση κρασιού. Τα τελευταία χρόνια όμως υπάρχει ένα έντονο ενδιαφέρον για την κατανάλωση ευρωπαϊκών κυρίως κρασιών. Ήδη πολλά οινοποιεία της χώρας μας αλλά και του Δικτύου Οινοποιών Κρήτης έχουν ξεκινήσει να κάνουν εξαγωγές προς την Κίνα. Ωστόσο δεν υπάρχει συνεχή ροή εξαγωγών. Εκτιμώ ότι η κινέζικη αγορά τα επόμενα χρόνια θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον για τις εισαγωγές κρασιών. Ειδικότερα στη Σαγκάη και στην Σενζέν μιλάνε περισσότεροι αγγλικά και έχουν αποκτήσει τη δυτική διατροφική κουλτούρα.

Τι κρασιά παρουσιάστηκαν;
Στις παρουσιάσεις εντυπωσίασαν τα κρητικά κρασιά, η ιστορία της Κρήτης, η οινική ιστορία του νησιού αλλά και ο κρητικός τρόπος ζωής. Οι γευσιγνωσίες περιελάμβαναν τα κρασιά με γεωγραφική ένδειξη ΠΟΠ και ΠΓΕ, την ιστορία της Κρήτης και την κρητική γαστρονομία. Οι Κινέζοι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τις κρητικές ποικιλίες κρασιού και να τις συνδυάσουν με ασιατικά εδέσματα.

Τα κρασιά συνοδεύονταν με κινέζικα εδέσματα;
Ναι και είναι πολύ ενδιαφέρον ότι οι Κινέζοι επαγγελματίες του κλάδου (master of wine) έχουν πειραματιστεί αρκετά και αρχίζουν να κάνουν αυτούς τους συνδυασμούς. Οι Κινέζοι δεν καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες κρέατος. Λαχανικά, μανιτάρια και σούπες περιλαμβάνονται κυρίως στην κινέζικη κουζίνα.

Λευκά ή κόκκινα κρασιά προτιμούν οι Κινέζοι καταναλωτές;
Μέχρι σήμερα οι Έλληνες οινοποιοί είχαν την εντύπωση από τις μέχρι τώρα πωλήσεις που είχαν κάνει ότι οι Κινέζοι προτιμούν να καταναλώνουν κόκκινα κρασιά. Στο φετινό ταξίδι που κάναμε η μεγάλη πλειοψηφία των οινοποιών της Κρήτης έστειλαν κόκκινα κρασιά. Εξαίρεση αποτέλεσε ένα οινοποιείο που είχε και λευκά κρασιά. Οι Κινέζοι μας διαμαρτυρήθηκαν έντονα γιατί δεν παρουσιάσαμε και τα λευκά κρασιά μας. Αυτή τη στιγμή κυριαρχούν στην κινέζικη αγορά τα γαλλικά κρασιά που έχουν υψηλές τιμές σε σχέση με τις δικές μας. Οι καταναλωτές έχουν οικονομικές δυνατότητες να αγοράσουν ακριβά κρασιά. Για αυτό θα πρέπει να επιμείνουμε στην προσπάθεια προώθησης των ελληνικών κρασιών για να αποκτήσουμε μερίδιο της αγοράς.

Θα ακολουθήσουν και άλλες παρόμοιες δράσεις;
Οι Οινοποιοί της Κρήτης, συνεχώς υλοποιούν δράσεις εξωστρέφειας των οίνων του Κρητικού Αμπελώνα, ενισχύοντας την εικόνα του κρητικού κρασιού, προωθώντας ταυτόχρονα την Κρήτη σαν γαστρονομικό – οινικό προορισμό, επιμένοντας συλλογικά και τοπικά. Η δράση έγινε με την χρηματοδότηση Εθνικών και Ευρωπαϊκών πόρων. Επίσης μας ενδιαφέρει να υπάρχουν συνεργασίες σε επίπεδο οινοτουρισμού. Η μεγάλη πλειοψηφία των οινοποιείων του Δικτύου είναι ανοικτά στο κοινό. Θέλουμε οι Κινέζοι τουρίστες να έρχονται στα οινοποιεία μας να γνωρίσουν τον αμπελώνα και να δοκιμάσουν τα κρασιά μας στον τόπο παραγωγής τους.

Πηγή:

Σταύρος Παϊσιάδης
info@agrotypos.gr

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s